لغو برگزاری مراسم راهپیمایی 22 بهمن
نوشته شده توسط : gheirati

حسن روحانی: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم 22 بهمن ماه در سال 1399 تنها به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

با توجه به نشست ستاد ملی کرونا در روز شنبه 27 دی ماه 99، حسن روحانی نیز اعلام کرد: ستاد ملی کرونا نیز تصمیم گرفته است که به دلیل شیوع موج چهارم ویروس کرونا در بهمن ماه، راهپیمایی 22 بهمن تنها به صورت نمادین برگزار شود. این ستاد نیز در خصوص این موضوع مصوبه ای دارد که به زودی ابلاغ شده و مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

شیوع ویروس کرونا در سال 1398

اولین تائید رسمی شیوع ویروس کرونا در بهمن ماه 1398 با ابتلای تعدادی از مردم شهر قم انجام شد. برخی از افراد در این باورند که دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه و همچنین کشاندن مردم به پای صندوق های رأی در اسفند ماه بوده است.

براساس آمار سه موج شدید شیوع ویروس کرونا تقریبا در تمامی نقاط ایران نمایان گشته و تعداد زیادی از افراد با ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده و یا درگیر شده اند.

روند رو به کاهش ابتلا به کرونا از دی ماه 99

با شروع دی ماه 1399، با توجه به آمار های نشان داده شده آمار افراد در خصوص ابتلا، بستری و مرگ روند رو به کاهشی را به دنبال داشته است. این امر باعث شده است که مردم این شرایط را عادی و به آن کم توجهی کنند که مسئولان این روند را اشتباه دانسته و نسبت به آن هشدار جدی دادند.

شیوع ویروس جدید در ایران

حسن روحانی در خصوص شرایطی که اکنون ایران با آن رو به رو است، بیان کرده است: مردم ایران باید بدانند که این ویروس هنوز ریشه کن نشده و و همچنان در تمام نقاط ایران فعال است. وی در مورد ویروس جهش یافته در ایران می گوید: از دیگر نگرانی های ما به خاطر ویروس جدیدی است که به شدت شیوع پیدا کرده است. این ویروس ممکن است که در داخل ایران و یا از طریق مسافران خارجی که به ایران سفر می کنند، به کشور وارد شده باشد.

این ویروس تازه جهش یافته قدرت سرایت آن نسبت به ویروس هایی که تاکنون شناخته شده است، بسیار بیشتر است.  

زمزمه بازگشایی مدارس و مخالفت مسئولان

در این روز ها که موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا نسبت به ماه های دیگر با کاهش رو به رو شده است، زمزمه هایی در خصوص بازگشایی مدارس و برخی از کسب و کار ها نیز به گوش می رسد که با مخالفت جدی مسئولان و وزارت بهداشت و هشدار آن ها رو به رو شده است. همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا ، بازگشایی مدارس و بی توجهی به ویروس کرونا را در این روز ها امری خطرناک دانسته و بیان کرده است که بازگشایی بدون در نظر گرفتن نظرات وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا موجب افزایش گردش ویروس کرونا در جامعه و همچنین تداوم این شرایط و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر در اثر آن خواهد شد.

در جلسه روز 26 دی ماه مسعود مردانی در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: ما این کار را برای بار اول در اردیبهشت ماه انجام دادیم. در حالی که آمار ها به طور کامل کاهش پیدا کرده بود اما زمانی که مدارس، مراکز آموزشی، رستوران ها، مراکز خریدو... باز شدند، آمار مرگ و میر به سرعت افزایش یافته و تا مرز 500 نفر هم رسید.  





:: برچسب‌ها: لغو برگزاری مراسم راهپیمایی 22 بهمن , راهپیمایی مراسم 22 بهمن , بازگشایی مدارس ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: